Pokud ve firmě řešíte velké množství projektů, nevyhnete se zřízení projektové kanceláře, která definuje procesní řízení včetně koordinace projektů napříč firmou. Nastaví kvalitativní parametry pro projekty. Zkonsoliduje znalosti a schopnosti projektových manažerů.
Metodika a proces je základem
Proces je zaváděn tam, kde se činnosti opakují. Přestože projekt je ve své definici jednorázová činnost, aktivity svázané se založením, schválením, realizací a ukončením projektů se opakují s každým novým projektem.
Proto je více než vhodné zavést metodiku, která:
Proces definuje, jaké informace musí dodat projekt v které fázi. Co je pro optimalizaci důležité je využití hlavních zdrojů a výstupy, které přinese. Pak ohodnotíte, jak velkým přínosem bude realizace projektu k aktuálním zaměrům firmy.
Předpokladem je, že dokážete získat věrohodné informace o hodnotách, které jednotlivé projekty generují. Pak již necháte posoudit, jak moc projekty naplňují aktuální firemní cíle a strategii.
Pokročilé nástroje projektového řízení umožní modelovat, jaké projekty se podaří dokončit s daným množstvím zdrojů. K modelování potřebujete založit všechny užití lidí, financí a případně jiného vybavení, nastavit priority a závislosti mezi projekty a vlastní přínosy projektů.
Získáte pohledy na přetížené zdroje, rozložení projektů v čase a seznam projektů, které je vhodné do portfolia zahrnout pro získání maximální hodnoty.
Ukázka modelování porfolia
Nasadili jste řešení, které zlepšilo život vašim zákazníkům? Zde se můžete pochlubit, varovat ostatní a přitom třeba získat nového zákazníka.
Řešili jste podobný problém nebo máte zkušenosti v této oblasti? Kontaktujte nás a pomozte vylepšit obsah této stránky.
Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.