Zlepšit či vyřešit

Projektový reporting

Jedním z úkolů projektové kanceláře je reporting projektů. Pravidelný sběr reportů o stavu projektu, vyhodnocování postupu projektů v portfoliu a identifikace vzájemného ovlivňování projektů.

Řešení

Projektový reporting zajišťuje role "Projektová kancelář". Zastupuje sponzory jednotlivých projektů a pravidelně vyžaduje informace o stavu projektů od projektových manažerů, konsoliduje je.

Účelem projektové kanceláře je zajistit naplnění celkového cíle firmy s pomocí projektů. Softwarové produkty a řešení zautomatizují pravidelný reporting a zjednoduší controlling projektů.

 

Jak napsat efektivní projektový report

Zkušenosti jiných firem

 Zákaznické příběhy (reference) - reálné zkušenosti z řešení Projektový reporting. Přečtete si, jaké benefity získaly jiné firmy.

Kroky k vyřešení (dle situace)

Produkty, služby a vlastní aktivity, které zlepší vaši firmu. Můžete zvolit různé cesty. Kliknutím na cestu vám zobrazíme relevantní produkty. Řešením je většinou kombinace vlastních aktivit s využitím služeb a produktů na trhu.
Způsob řešení 

  1. Ve větší organizaci lze správu portfolia projektů včetně sledování zdrojů, postupu prací apod. zajistit volbou...

  2. Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení...

  3. Projektové nástroje umožňující sběr a konsolidaci reportů o stavu projektů na jednom místě, přehledy projektů v...

Popis

Pravidelný projektový reporting je základem pro zlepšení maturity projektového řízení v organizaci. Vedení společnosti potřebuje přehled o aktuálním stavu projektů a jak tyto projekty přispívají k naplnění firemní strategie.

Řešení je především organizačního charakteru. Vytvoření pravidel, kdy a kdo má odevzdat report. Vyškolení projektových manažerů, případně lepší komunikace účelu pravidelného reportingu. Současně je nezbytné demonstrovat využití reportů (někdo je čte, minimálně vlastník projektu).

Projektová kancelář

Toto by měla být role projektové kanceláře, nebo podobné funkce. Pokud ji ve společnosti nemáte a množství projektů neustále narůstá, je její vytvoření vhodným krokem k řešení. Proejktová kancelář pak částečně zastupuje sponzory jednotlivých projektů a pravidelně vyžaduje informace o stavu projektů od projektových manažerů.

Současně pro snížení administrativní náročnosti lze využít projektových nástrojů pro sběr a konsolidaci reportů. Získáte tak aktuální přehled o stavu projektového portfolia na jedno kliknutí.

Tyto nástroje umožňují reportovat na milníky/výstupy projektu, porovnávat nové termíny s těmi původními, automaticky získávat data ze systémů nebo od členů proejktových týmů a tím celý proces zjednodušit a zpřesnit.

Periodu reportingu nastavte prakticky

Report můžete vyžadovat v týdenní bázi, 14-ti denní nebo měsíční. Ze zkušenosti - týdenní reporty jsou příliš časté. V takové periodě na projektech nedochází ke změnám takového rázu, aby bylo nutné jakkoliv reagovat. 

Cílem totiž není sbírat reporty. Potřebujete včas reagovat na případné problémy. Připravit se na konflikty zdrojů nebo zpoždení ostatních projektů.

Proto periodu je dobré nastavit tak, že se těmi reporty někdo vůbec zabývat stihne. To je pak také významná (de)motivace pro projetkové manažery je zpracovávat. 

Poučený a poctivý projektový manažer vám samozřejmě informaci o problémech svého projektu dá. Ale nemusí dobře vyhodnotit závažnost drobných úprav harmonogramu, význam různých mezivýstupů pro ostatní projekty, či nezná problémy se zdroji, které nastaly díky jiným projektům.

Proto - pravidelný reporting o stavu projektů a jejich sdílení se všemi zainteresovanými stranami je v prostředí více projektů nezbytné.

 

Role projektové kanceláře





Máte zkušenosti v této oblasti?

Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.