Vhodné řešení

Zavedení systému pro elektronickou výměnu (EDI) 

Elektronická výměna dat řeší kompletní předání dokumentu (dokladu) z jedné firmy do druhé. Doklady mohou být objednávky, faktury, odvolávky, příjemky, expediční příkazy, dodací listy, avízo o platbě, vratky, ale i katalogy zboží, ceníky, přehledy, apod.

Výběr řešení

Volba funkcí systému pro EDI závisí na cíli, jaký máte k jeho zavedení. A na objemech a počtech zpráv. Pro pár desítek zpráv týdně bude postačovat webové EDI. Naopak, pokud potřebujete zrychlit procesy a automatizovat operace, zavést kontroly (cena, množství,...) apod. tak se vám vyplatí již samostatný systém s integrací do vašeho ERP řešení. 

Navíc, možnosti a přínosy řešení nezávisí pouze na vás.

Jak vybrali jiní

 Reference pro  Zavedení systému pro elektronickou výměnu (EDI). Příběhy firem, které řešení nasadily. Mají reálné zkušenosti. Čtěte, jaké řešily problémy a získaly benefity.

zavedením elektronické výměny dat s dodavateli (EDI)

 Seznam produktů nebo služeb pro  Zavedení systému pro elektronickou výměnu (EDI).


Nenelezli jste váš produkt v seznamu?

Můžete zkusit fulltextové hledání. Pokud jej najdete, možná nemá vlastnosti, aby vyhověl hledání. Pokud by zde být měl, konktaktujte nás. Vylepšíme výsledky tohoto hledání.

Popis

Electronic Data Interchange (EDI) je standardní formát pro výměnu obchodních dat s cílem umožnit přenos dat mezi různými podnikovými softwary běžících na různých operačních systémech. Formát je standardizován americkou normou ANSI X12 (komerční verze EDIFACT). Fakticky se jedná se o textovou větu, která má hlavičku, identifikuje odesílatele a příjemce a samozřejmě vlastní zprávu.

Systém odesílatele vygeneruje dokument (fakturu, objednávku, apod.) a ta je převedena do formátu EDI. Takto je předána příjemci (důvěryhodnou komunikační cestou). Informační systém příjemce automaticky dokument zaeviduje do systému spisové služby a podle typu zprávy vloží do cílového informačního systému, kde je zpracována (objednávka schválena, faktura zaúčtována a zaplacena, ...). 

Přínosy systémy pro elektronickou výměnu dat (EDI):

  • redukce chybovosti při výměně a pořizování dat,
  • efektivnější návazné procesy - výroba, logistika, obchod,
  • rychlost,
  • snadné vyhledávání, sdílení a oběh dokladů po firmě,
  • elektronická archivace dokladů,
  • úspora nákladů (tisk, poštovné, administrativa).