Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Využití zdrojů na projektech

Přehled lidí a jejich využití, dostupných kapacitách, přetížení a rezervací je základem úspěšného řízení projektů. Především v multi-projektovém prostředí, kdy o jedny a tytéž zdroje soupeří více projektů a o konflikty v alokaci není nouze.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Využití zdrojů na projektech. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Vytvoření jednoho fondu zdrojů (např. zaměstnanců) a jejich alokace z tohot fondu je prvním předpokladem schopnosti identifikovat hrozící kolize v dostupnosti zdrojů, příčiny zpoždění projektů a důvedem pro zavedení prioritizace projektů.

S využitím softwarových produktů jste následně schopni přetížení zdrojů identifikovat a vyřešit. Například využitím rezerv na méně prioritních projektech, apod.



Aktivity k vyřešení Využití zdrojů na projektech
1 Software pro řízení zdrojů na projektech
2 Prioritizace projektů - přehled produktů
3 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia
4 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Jak řešily jiné firmy

 Využití zdrojů na projektech řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Software pro řízení zdrojů na projektech

Řízení lidských zdrojů, přehled jejich vytížení, a řešení konfliktů z důvodu přetížení zdrojů v projektech je jedna z nejsložitějších disciplín.

2 Prioritizace projektů - přehled produktů

Projekty se dostávají do konfliktu s omezeným množstvím zdrojů (finance, materiál, personál). Pro vyřešení konfliktu je potřeba zvážit různé scénáře, aby dopad na naplnění cíle produktového portfolia/programu byl co nejmenší.

3 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia

Ve větší organizaci lze správu portfolia projektů včetně sledování zdrojů, postupu prací apod. zajistit volbou vhodného systému, kde budete mít přehled o stavu všech projektů, jaké využívají zdroje a kde dochází ke konfliktům.

4 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Využití zdrojů na projektech. Čím začít, na co nezapomenout.

K přetížení zdrojů dojde například zpožděním jednoho projektu a následným očekáváním výstupů od stejného zaměstnacne (zdroje) v čase, kdy obdobný výstup očekává projekt jiný.

Ke konfliktu zdrojů může nastat:

  • při přípravě (plánování) projektu - kdy očekávaný zdroj v plánovaném čase je využit někým jiným,
  • zpožděním jednoho z projektů, kdy se plánované využití posune v čase,
  • výpadkem zdroje (nemoc, odchod), apod.

Řešením může být zvětšení kapacity daného zdroje. V případě lidí jsou kapacitní možnosti omezené (přesčasy mají legislativní i lidská omezení). Nábor nových zdrojů buď nepraktický, nebo nereálný.

Pak s výhodou využijete nástojů na řízení projektového portfolia, kde máte možnost alokovat jednotlivé zdroje z centrálního poolu a následně mít tak i přehled o jejich plánovaném vytížení v čase.

 Pokud dochází k přetížení zdrojů, nastavíte priority projektů, připadně vyberete některé zdroje a systém vám navrhne způsob jejich vyrovnání. Tj. obecně rozložení práce pro daný zdroj v čase. A tím i dopad do harmonogramu projektů.

Role projektové kanceláře je zde nezastupitelná

Pro použití vyrovnání zdrojů potřebujete:

  • vhodný nástroj (centrální registr zdrojů a plán jejich využití),
  • priority projektů (úkol projektové kanceláře),
  • zkušenosti s nástrojem (není nic horšího, než si nechat "rozhodit" harmonogram projektu).

Projektová kancelář v rámci svých úkolů měla zajišťovat prioritizaci projektů (administrovat) a mít přístup k funkcím právě na modelování různých vyrovnání zdrojů. Současně v dalším kroku bude obhajovat posun v čase méně prioritních projektů a případně žádat o dodatečné zdroje (po analýze, jaký bude celkový dopad nedostatečných kapacit na výstupy projektového portfolia).

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
  Máte ještě jiný zajímavý zdroj? Napište nám a zvýšíme informační hodnotu této stránky.
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.