Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Lidské zdroje (HR)).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Uchovávání kopií pracovních smluv na pracovištích

Povinnost zaměstnavatele mít v místě pracoviště kopie dokladů prokazujících existenci pracovněprávního vztahu vychází ze zákonů ČR. Přitom musí zabezpečit, aby nemohlo dojít k neoprávněnému přístupu k osobním údajům.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Uchovávání kopií pracovních smluv na pracovištích. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Lidské zdroje (HR).

Jak řešit

Zaměstnavatel je povinen mít v místě pracoviště kopie dokladů prokazujících existenci pracovněprávního vztahu a dále kopie dokladů prokazujících oprávněnost pobytu cizince (§ 102 odst. 3 zákona č. 435/2004 Sb.). Současně musí zabezpečit, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů. Tato povinnost platí i po ukončení zpracování osobních údajů.

Jak zajistit tuto podmínku např. při velkém množství pracovišť, častému přesunu zaměstnanců nebo jejich fluktuaci?

Ideálním řešením v takovém případě je elektronická verze, kdy digitalizujete všechny tyto dokumenty a zabezpečíte je v elektronickém archivu a zajistíte pro případ kontroly cestu, jak se do tohoto archivu dostat (připojení do firemní sítě).

Zákon nepředepisuje formu dokumentace a akceptuje kopii dokumentů - tj. i dokumenty v elektronické podobě. Tato data musí být vhodně zabezpečena.

Povinnost nelze přenést na zaměstnané osoby (tj. např. povinností nosit tyto dokumenty u sebe).

Aktivity k vyřešení Uchovávání kopií pracovních smluv na pracovištích
1 Zrušení fyzického archivu dokumentů
2 Jednorázová digitalizace

Jak řešily jiné firmy

 Uchovávání kopií pracovních smluv na pracovištích řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Zrušení fyzického archivu dokumentů

Narůstá vám množství papírových dokumentů a nemáte je kde skladovat? Využijte elektronickou verzi archivu, která je z pohledu českého práva vhodná na smlouvy, faktury i pracovně-právní dokumenty. Zrušit papírový archiv je dnes možné.

2 Jednorázová digitalizace

Vzniklo vám velké množství papírových dokumentů z důvodu marketingové akce, dotazníkového šetření nebo jste se rozhodli přestěhovat firmu do nové lokality již bez papírového archivu? Využijete službu jednorázové digitalizace dokumentů.

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
  Máte ještě jiný zajímavý zdroj? Napište nám a zvýšíme informační hodnotu této stránky.
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.