Pravidelná kontrola datových schránek, zajištění oběhu korespondence a přehled o stavu zpráv je se standardním rozhraním administrativně náročná. Proto Document Management systémy (DMS) přicházejí s integrovanou funkcí přístupu do datových schránek.
Software specializující se na obsluhu datových schránek. Umožňuje přístup k datové schránce, archivaci zpráv, přijímání a odesílání korespondence. Nabízí mnohem širší funkcionalitu, než standardní webové rozhraní pro příjem datových zpráv.
Zajištění nejen příjmu datových zpráv ze schránky, ale i následného oběhu včetně hlídání termínů a přehledu o stavu o celé agendě.
Datová schránka slouží k přijímání a posílání úředních (elektronických) dopisů mezi firmou a orgány veřejné moci. Proto je potřeba vyřešit tuto oblast urgentní, neboť již pouhým uložením zprávy ve schránce počínají běžet některé lhůty.
Z toho plyne, že jednoznačné určení zodpovědnosti za pravidelnou kontrolu a zajištění oběhu korespondence z datové schránky je prvním krokem k vyřešení.
Pokud vlastní společnost více datových schránek nebo příjímá větší množství zpráv, je vhodné pořídit softwarové řešení, které výběry a oběh dokumentů zajistí v rámci svého workflow.