Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Nefunkční reporting projektů

Chybí aktuální reporty projektů o jejich stavu. Projektoví manažeři reporty nedodávají nebo informace nejsou aktuální. Neexistuje role ve firmě, která by zodpovídala za konsolidaci přehledu o stavu projektů.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Nefunkční reporting projektů. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Projektoví manažeři většinou sami o sobě nechtějí podrobně reportovat o stavu jejich projektů. Ve firmě musí  existovat providla, která tuto povinnost ustanoví - např. projektová metodika. A současně i role, která plnění pravidel vyžaduje - např. projektová kancelář.

Volbou vhodného softwarového nástroje si sběr a konsolidaci reportů usnadníte. Jak pro projektového manažera, tak pro kancelář.



Aktivity k vyřešení Nefunkční reporting projektů
1 Aplikace pro reporting projektů
2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Jak řešily jiné firmy

 Nefunkční reporting projektů řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Aplikace pro reporting projektů

Projektové nástroje umožňující sběr a konsolidaci reportů o stavu projektů na jednom místě, přehledy projektů v kritickém stavu nebo s ohroženými výstupy a rychlá identifikace nutnosti zasáhnout nebo prioritizovat aktivity.

2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Nefunkční reporting projektů. Čím začít, na co nezapomenout.

Pravidelný projektový reporting je základem pro zlepšení maturity projektového řízení v organizaci. Vedení společnosti potřebuje přehled o aktuálním stavu projektů a jak tyto projekty přispívají k naplnění firemní strategie.

Řešení je především organizačního charakteru. Vytvoření pravidel, kdy a kdo má odevzdat report. Vyškolení projektových manažerů, případně lepší komunikace účelu pravidelného reportingu. Současně je nezbytné demonstrovat využití reportů (někdo je čte, minimálně vlastník projektu).

Toto by měla být role projektové kanceláře, nebo podobné funkce. Pokud ji ve společnosti nemáte a množství projektů neustále narůstá, je její vytvoření vhodným krokem k řešení.

Současně pro snížení administrativní náročnosti lze využít projektových nástrojů pro sběr a konsolidaci reportů. Získáte tak aktuální přehled o stavu projektového portfolia na jedno kliknutí.

Tyto nástroje umožňují reportovat na milníky/výstupy projektu, porovnávat nové termíny s těmi původními, automaticky získávat data ze systémů nebo od členů proejktových týmů a tím celý proces zjednodušit a zpřesnit.

Periodu reportingu nastavte prakticky

Report můžete vyžadovat v týdenní bázi, 14-ti denní nebo měsíční. Ze zkušenosti - týdenní reporty jsou příliš časté. V takové periodě na projektech nedochází ke změnám takového rázu, aby bylo nutné jakkoliv reagovat. 

Cílem totiž není sbírat reporty. Potřebujete včas reagovat na případné problémy. Připravit se na konflikty zdrojů nebo zpoždení ostatních projektů.

Proto periodu je dobré nastavit tak, že se těmi reporty někdo vůbec zabývat stihne. To je pak také významná (de)motivace pro projetkové manažery je zpracovávat. 

Poučený a poctivý projektový manažer vám samozřejmě informaci o problémech svého projektu dá. Ale nemusí dobře vyhodnotit závažnost drobných úprav harmonogramu, význam různých mezivýstupů pro ostatní projekty, či nezná problémy se zdroji, které nastaly díky jiným projektům.

Proto - pravidelný reporting o stavu projektů a jejich sdílení se všemi zainteresovanými stranami je v prostředí více projektů nezbytné.

 

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.