Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Metodika projektového řízení

Projektová metodologie je souhrnem pravidel, postupů a nástrojů, jak zajistit úspěšné naplnění cílů jednotlivých projektů v organizaci. Mezinárodní standardy vám umožní bez velkých komplikací postavit projektové řízení tak, aby plnilo očekávané cíle.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Metodika projektového řízení. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Metodika obsahuje:

  • organizaci projektového řízení ve společnosti,
  • definici projektu, programu, projektového portfolia,
  • rolí v projektovém řízení,
  • fáze projektu a nutné náležitosti pro jejich změnu,
  • procesy inicializace, přípravy, provádění, změn a ukončování projektů,
  • řešení eskalací a problémů.

Metodiku je vhodné podpořit softwarovým nástrojem na řízení projektů a projektového porfolia.



Aktivity k vyřešení Metodika projektového řízení
1 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia
2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Jak řešily jiné firmy

 Metodika projektového řízení řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia

Ve větší organizaci lze správu portfolia projektů včetně sledování zdrojů, postupu prací apod. zajistit volbou vhodného systému, kde budete mít přehled o stavu všech projektů, jaké využívají zdroje a kde dochází ke konfliktům.

2 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Metodika projektového řízení. Čím začít, na co nezapomenout.

I pro provádění projektů je doporučeno mít formalizovánu sadu procesů, které určují kdo a jak bude s projektem/programem pracovat.

Projektové fáze (zjednodušeně)

  • Příprava - rozpracování projektových nápadů do požadované úrovně,
  • schválení - jaké dokumenty a informace jsou potřeba, kdo schvaluje a za jakých podmínek;
  • realizace - sledování stavu projektů, řešení priorit a různých konfliktů, eskalace problémů;
  • změnové řízení - podmínky a způsob schvalování změn na projektech;
  • ukončení - ukončení projektů, zaznamenání zkušeností (lessons learned), archivace dokumentů, apod.

Standardy projektového řízení

Metodika projektového řízení je návod, jak nastavit procesy a způsoby řízení životního cyklu projektů ve firmě. Obecně existuje několik mezinárodně uznávaných metodik, z nichž nejznámější jsou:

  • PMI (Project Management Institute),
  • PRINCE2 (PRojects IN Controlled Environments),
  • IPMA (International Project Management Association).

Vzniklo i mnoho různých agilních metod, často spojených s vývojem software (např. SCRUM). Projektové řízení firem je podpořeno i doporučenou normou ISO ISO 10006 a ISO 21500.

Role projektové kanceláře

Metodiku se vám nepovede zavést jen tak. Je nutné ustanovit roli ve firmě, která se o procesy bude starat. Ideálně, bude u zavedení nové metodiky, za které vyplynou její kompetence. Tj. například oprávnění vyžadovat určitou úroveň informací o projektech od projektových manažerů, zadavatelů, vlastníků.

Zavedení metodiky je nekonečný proces

Prvotní zavedení postupů pro projektové řízení ale nikdy nekončí. Postupy je neustále nutné upravovat a vylepšovat  na základě zkušeností z průběhu jednotlivých projektů. Cílem je umožnit firmě dokončovat projetky dle očekávaných parametrů. Součtem výstupů jednotlivých projektů je realizována strategie firmy.

Vnímání vedení a zaměstnanců se po zavedení projektového řízení mění relativně pomalu. 

Přehled jednotlivých metodik - anglicky

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
  Máte ještě jiný zajímavý zdroj? Napište nám a zvýšíme informační hodnotu této stránky.
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.