Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Konflikt zdrojů na projektu

Mnoho projektů požaduje identické zdroje ve stejný čas. Dochází ke konfliktu. Přetížení projektových zdrojů. Přidělené zdroje jsou vytížené nad svoji kapacitu a je potřeba optimalizovat (vyrovnat) jejich využití.
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Konflikt zdrojů na projektu. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Problém lze řešit s pomocí dostupných softwarových nástrojů. Ty umožní přetížení zdrojů identifikovat a vyřešit. Například využitím rezerv na méně prioritních projektech, posunem termínů nebo máte možnost požádat o dodatečné zdroje. Případně mumožňují přeplánovat úlohy. 



Aktivity k vyřešení Konflikt zdrojů na projektu
1 Software pro řízení zdrojů na projektech
2 Prioritizace projektů - přehled produktů
3 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia
4 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Jak řešily jiné firmy

 Konflikt zdrojů na projektu řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Software pro řízení zdrojů na projektech

Řízení lidských zdrojů, přehled jejich vytížení, a řešení konfliktů z důvodu přetížení zdrojů v projektech je jedna z nejsložitějších disciplín.

2 Prioritizace projektů - přehled produktů

Projekty se dostávají do konfliktu s omezeným množstvím zdrojů (finance, materiál, personál). Pro vyřešení konfliktu je potřeba zvážit různé scénáře, aby dopad na naplnění cíle produktového portfolia/programu byl co nejmenší.

3 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia

Ve větší organizaci lze správu portfolia projektů včetně sledování zdrojů, postupu prací apod. zajistit volbou vhodného systému, kde budete mít přehled o stavu všech projektů, jaké využívají zdroje a kde dochází ke konfliktům.

4 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Konflikt zdrojů na projektu. Čím začít, na co nezapomenout.

K přetížení zdrojů dojde například zpožděním jednoho projektu a následným očekáváním výstupů od stejného zaměstnacne (zdroje) v čase, kdy obdobný výstup očekává projekt jiný.

 

Vytvoření jednoho fondu zdrojů (např. zaměstnanců) a jejich alokace z tohot fondu je prvním předpokladem schopnosti identifikovat hrozící kolize v dostupnosti zdrojů, příčiny zpoždění projektů a důvedem pro zavedení prioritizace projektů.

Ke konfliktu zdrojů může nastat:

  • při přípravě (plánování) projektu - kdy očekávaný zdroj v plánovaném čase je využit někým jiným,
  • zpožděním jednoho z projektů, kdy se plánované využití posune v čase,
  • výpadkem zdroje (nemoc, odchod), apod.

Řešením je zvětšení kapacity daného zdroje. To má ale svoje omezení. V případě lidí jsou kapacitní možnosti limitovány. Nábor nových zdrojů je buď nepraktický, nebo nereálný.

Pak s výhodou využijete nástojů na řízení projektového portfolia, kde máte možnost alokovat jednotlivé zdroje z centrálního poolu a následně mít tak i přehled o jejich plánovaném vytížení v čase.

 Pokud dochází k přetížení zdrojů, nastavíte priority projektů, připadně vyberete některé zdroje a systém vám navrhne způsob jejich vyrovnání. Tj. obecně rozložení práce pro daný zdroj v čase. A tím i dopad do harmonogramu projektů.

Role projektové kanceláře je zde nezastupitelná

Pro použití vyrovnání zdrojů potřebujete:

  • vhodný nástroj (centrální registr zdrojů a plán jejich využití),
  • priority projektů (úkol projektové kanceláře),
  • zkušenosti s nástrojem (není nic horšího, než si nechat "rozhodit" harmonogram projektu).

Projektová kancelář v rámci svých úkolů měla zajišťovat prioritizaci projektů (administrovat) a mít přístup k funkcím právě na modelování různých vyrovnání zdrojů.

V dalším kroku bude obhajovat posun v čase méně prioritních projektů a případně žádat o dodatečné zdroje (po analýze, jaký bude celkový dopad nedostatečných kapacit na výstupy projektového portfolia).

Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.