Co na stránce najdete?
Problém či zlepšení
Jak řešit vybraný problém či nasadit zlepšení. Ukazujeme různé cesty (možnosti) řešení. Levné, zdarma, či robustní změny. Vyberete dle vaší situace a možností.

Klíčové jsou zákaznické příběhy (část Jak řešily jiné firmy). Získáte z reálné praxe - skutečné benefity, problémy při implementaci a zkušenosti s dodavatelem.

Řešení problému má obvykle více kroků (aktivit). Od úvodní analýzy po výběr vhodného systému.

V další části najdete detaily k řešení problému. A související odkazy.

Nanašli jste co jste hledali?
Zkuste přehled problémů (nebo detail pro profesi Projektová kancelář).

Nebo bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi

Dokončování projektů včas, rozpočtu a kvalitě

Zpožďují se vám projekty? Nedodávají slíbené výstupy? Nebo kvalita neodpovídá očekávání?
  Nacházíte se v podobné situaci? Dále se dočtete, jak vyřešit Dokončování projektů včas, rozpočtu a kvalitě. Pokud ne, nasměruje vás náš interaktivní průvodce. Nebo se podívejte na všechna zlepšení pro profesi Projektová kancelář.

Jak řešit

Jedná-li se o jednotlivé projekty, pak řešení bude zkontrolovat kvalitu řízení daného projektu. Pokud se bavíme o standardu, kdy jsou i zaměstnanci frustrováni se stavem změnových projektů, trvale na nich ztrácíte jak finance, tak kredit zákazníků, nebo málokterý projekt je dokončen, náparava bude systémového rázu.



Dokončování projektů včas, rozpočtu a kvalitě lze řešit různými cestami:
Aktivity(filtrování tlačítky):
1 Konsolidace informací o aktuálních projektech
2 Zavedení procesů a metodiky projektového řízení
3 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč
4 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia
5 Aplikace pro reporting projektů
6 Software pro řízení zdrojů na projektech
7 Prioritizace projektů - přehled produktů

Jak řešily jiné firmy

 Dokončování projektů včas, rozpočtu a kvalitě řešily další firmy. Přečtěte si jak a jaké benefity tím získaly. Čeho se vyvarovat a jaké zkušenosti měly s dodavatelem.

Přehled řešení

1 Konsolidace informací o aktuálních projektech

Získání přehledu o aktuálně běžících projektech ve firmě je interní aktivita. Přehled projektů je základem pro nastavení projektového řízení. K uložení přehledu využijete klasický software typu Office nebo software zdarma. Tužka a papír mnohdy postačí.

2 Zavedení procesů a metodiky projektového řízení

Konzultantské služby, které vám přizpůsobí standardní procesy projektového řízení na míru vaší organizace a dle zadaných cílů. Obecně zavedení metodiky vede k větší úspěšnosti projektů. Existence pravidel k větší transparentnosti.

3 Služby zavedení projektové kanceláře na klíč

Založení projektové kanceláře, která zajistí jednotnou metodiku a kvalitu řízení projektů ve společnosti. Nastavení rolí, procesů, dokumentů a způsobů rozhodování a řešení konfliktů.

4 Zavedení systému pro řízení projektového portfolia

Ve větší organizaci lze správu portfolia projektů včetně sledování zdrojů, postupu prací apod. zajistit volbou vhodného systému, kde budete mít přehled o stavu všech projektů, jaké využívají zdroje a kde dochází ke konfliktům.

5 Aplikace pro reporting projektů

Projektové nástroje umožňující sběr a konsolidaci reportů o stavu projektů na jednom místě, přehledy projektů v kritickém stavu nebo s ohroženými výstupy a rychlá identifikace nutnosti zasáhnout nebo prioritizovat aktivity.

6 Software pro řízení zdrojů na projektech

Řízení lidských zdrojů, přehled jejich vytížení, a řešení konfliktů z důvodu přetížení zdrojů v projektech je jedna z nejsložitějších disciplín.

7 Prioritizace projektů - přehled produktů

Projekty se dostávají do konfliktu s omezeným množstvím zdrojů (finance, materiál, personál). Pro vyřešení konfliktu je potřeba zvážit různé scénáře, aby dopad na naplnění cíle produktového portfolia/programu byl co nejmenší.

Popis řešení, omezení a vhodné kombinace

 Detailní popis jak přistoupit k řešení Dokončování projektů včas, rozpočtu a kvalitě. Čím začít, na co nezapomenout.

Hledáte systémové řešení, nebo jen nápravu aktuálního stavu. V každém případě by i jednotlivý případ měl být zdrojem poučení pro budoucnost a není radno jej přehlížet.

Jak monitorovat projekt, aby vše dopadlo dobře (anglicky)

Občas nějaký projekt není dokončen v požadované kvalitě

  • Dokumentace projektu - dokumentace nemusí být obsáhlá. Ale měla by obsahovat všechny nezbytné náležitosti správně vedeného projektu. Od analýzy zainteresovaných stran, přes rizika, komunikační plány, jak budou řešeny změny, odměňování projektového týmu, harmonogram apod. Je dokumentace aktuální, sdílená, komunikovaná? Jak vypadá řízení projektu?
  • Zkušenost projektového manažera - zkušený projektový manažer si mnoho záležitostí ohlídá již při spuštění projektu. V době, kdy je chuť a ochota lidí participovat na nové věci největší. Určitou mírou formalizace projektu nastaví a komunikuje očekávání. V budoucnu nebude takový problém získat potřebné zdroje, postavit se neúspěchu nebo bojovat s rezistencí.
  • Způsob alokace do projektu a jmenování týmu - je potřeba domluvit s liniovými manažery účast jejich podřízených na projektu, způsob jejich hodnocení a případně i odměny. Projektová práce je často něco navíc, co běžně zaměstnanec nedělá. 
  • Spolupráce s projektovou kanceláří (PMO) - aktivní, pasivní, požadavky a odevzdávání podkladů? V jaké kvalitě?

 

Trpí většina projektů

Pokud větší procento projektů trpí problémy, je na místě se věnovat systémem. Jak je podporováno projektové řízení ve firmě a co vlastně pro společnost znamená.

  • Prostředí pro provádění projektů - jak významné jsou projekty pro firemní obchod? Jsou spíše výjimečné nebo nedílnou součástí života?
  • Existence metodiky - je formálně ustanoven proces projektového řízení a je všeobecně známý? Komunikovaný?
  • PMO (Project Management Office) - projektovému řízení pomáhá ve firmě projektová kancelář. jedná se o tým, který má za úkol usnadňovat projektové řízení ve firmě.
  • Formalizace projektového řízení - proces, šablony, definované povinnosti jednotlivých rolí a směrnice samy o sobě projekty nezlepší, ale pokud je ve firmě instituce, která tyto záležitosti řeší, má právo je vyžadovat a zpětně upravuje metodiku podle aktuálních zkušeností, pak se jedná o jednoznačnou cestu i ke zvýšení šance , že jednotlivé projekty budou dodány v čas a očekávané kvalitě.
  • Prioritizace projektů - ne všechny projekty jsou stejně důležité. Není v silách nikoho dokončit vše najednou. Proto existují priority. A když dojede ke konfliktu zdrojů, prioritní projekt vyhrává. Je to vaše volba. Prioritní projekt by měl řídit zkušenější manažer. Vy potřebujete aby byl dokončen. Ne že by ty ostatní nebyly důležité, ale budete raději mít hotové prioritní, protože jsou pro vás důležitější.
  • Řešení konfliktů o zdroje - jak jsou vyřešeny konflikty, když více projektů soupeří o stejné zaměstnance?Souvisí s předchozím bodem - prioritizací, která by měla být celofiremně akceptovaná. Komunikovaná, aby nedocházelo k diskuzím. Nejasnostem, co je vlastně vůle vedení.
  • Lessons learned - není v silách nikoho nastavit metodiku tak, aby byla neprůstřelná. Od počátku dokonalá. Proto existují takzvané "lessons learned", kdy z každého proejktu v rámci závěrečné zprávy vyplynou návrhy pro projektovou kancelář, jak zlepšit projektové řízení ve firmě.

 

10 tipů jak řízení projektu (anglicky)

  Nenašli jste řešení pro vaši firmu? Zkuste našeho interaktivního průvodce, ten vás nasměruje. Případně bleskově fulltextově prohledejte celou naši databázi
Ikony Nhor Phai(www.flaticon.com) licencovány dle CC 3.0 BY. Obrázky Pixabay.