Vhodné řešení

Zavedení elektronické výměny dat s dodavateli 

Elektronická výměna dat je oblast, která zajišťuje výměnu strukturovaných dat mezi informačními systémy různých firem. Data s přesně definovanou strukturou jsou přenášena od dodavatele k odběrateli, od prodejce k zákazníkovi.

Výběr řešení

Jakmile dojde k události (dodávce, objednávce, přejímce zboží apod.), odesílatel předává zprávu. Ve formátu EDI, který umožňuje přesně identifikovat druh zboží, množství, velikost balení, dodavatele, apod.

EDI zpráva je automaticky interpretována cílovým systémem. Může se jednat o přijetí zboží, fakturu, objednávku nebo katalog zboží s cenami.

Identifikace zboží, jeho množství a způsob balení jsou automaticky zaneseny do informčních systémů a tím je redukována chybovost a zdržení při přepisování dat z např. papírového dokumentu. Proto se dnes v případě EDI mluví o automatizaci odběratelských procesů.

EDI je dnes nabízeno v různých variantách:

  • cloudové řešení,
  • serverová aplikace,
  • EDI konektory.

 

EDI komunikaci aktuálně podporuje většina ERP software na našem trhu. Jejich přehled najdete v odkazu dole.

Jak vybrali jiní

 Reference pro  Zavedení elektronické výměny dat s dodavateli. Příběhy firem, které řešení nasadily. Mají reálné zkušenosti. Čtěte, jaké řešily problémy a získaly benefity.

zavedením elektronické výměny dat s dodavateli

 Seznam produktů nebo služeb pro  Zavedení elektronické výměny dat s dodavateli.


Nenelezli jste váš produkt v seznamu?

Můžete zkusit fulltextové hledání. Pokud jej najdete, možná nemá vlastnosti, aby vyhověl hledání. Pokud by zde být měl, konktaktujte nás. Vylepšíme výsledky tohoto hledání.

Popis

Pro představu, jaké informace mohou probíhat automaticky zde výběr několika typů EDI zpráv:

  • DESADV - avízo o odeslání zboží (Dispatch Advice)
  • INVOIC - faktura (Invoice)
  • INVRPT- přehled zásob (Inventory Report)
  • ORDERS - objednávka (Purchase Order)
  • ORDRSP - potvrzení objednávky (Order Response)
  • OSTRPT - zpráva o stavu objednávky (Order Status Report)
  • PRICAT - katalog zboží a cen (Price/Sales Catalogue
  • PRODAT - informace o produktu (Product Data)
  • RECADV - potvrzení příjmu zboží (Receiving Advice)
  • REMADV - avízo o platbě (Remittance Advice)
  • RETANN - oznámení o vrácení zboží (Announcement for Returns)

Touto automatizací ušetříte jak manuální práci, tak snížíte riziko zanesení chyb do systémů.

Benefity jsou ale ještě významější:

  • zrychlení dodávky zákazníkovi,
  • aktuální informace o dostupnosti zboží a o skladových zásobách,
  • vyšší důvěra v obchodním styku,
  • aktuální ceny za zboží.