Zlepšit či vyřešit

Zavedení systému řízení kvality (QMS)

Potřebujete certifikaci managementu jakosti ISO 9001? Nebo potřebujete aby vaše služby byly kvalitnější. Zákazníci spokojenější. A vraceli se vám? Zavedení QMS (systém řízení kvality) můžete udělat pořádně nebo jen pro certifikaci.

Řešení

Zlepšit firmu můžete různými způsoby. Ale jedním byste měli začít. Nasazením správného systému managementu kvality! Iso 9001 vám neřekne, jak mají vypadat vaše služby. Spíše vás povede, jak kvalitu svých služeb řídit. Dávat si cíle a následně měřit, zda se k cílům přibližujete. V do centra vašeho vnímání posadí zákazníka. A vy budete sledovat, jak on hledí na kvalitu vašich služeb a produktů.

Jedná se o změnu myšlení, ve které vá mohou pomoci ICT nástroje (popisy a měření procesů, řízení dokumentace, předpřipravené nástroje pro neshody a nápravná opatření, reportovací nástroje apod.), ale to důležité je váš přístup. Nasadit QMS systém můžete sami, nebo s pomocí konzultantů. Rychlejší a spolehlivější jsou konzultanti z několika důvodů, ale neznamená to,že si kvalitu nedokážete zavést sami. 

Zkušenosti jiných firem

 Zákaznické příběhy (reference) - reálné zkušenosti z řešení Zavedení systému řízení kvality (QMS). Přečtete si, jaké benefity získaly jiné firmy.

Kroky k vyřešení (dle situace)

Produkty, služby a vlastní aktivity, které zlepší vaši firmu. Můžete zvolit různé cesty. Kliknutím na cestu vám zobrazíme relevantní produkty. Řešením je většinou kombinace vlastních aktivit s využitím služeb a produktů na trhu.
Způsob řešení 

  1. Nástroje, které vám umožní předávat dokumenty po firmě tak dlouho, dokud není schválená poslední verze. Na dokument se...

  2. Systémy podporují tvorbu směrnic a norem napříč firmou. Před schválením dokument prochází i několika koly...

  3. Implementace procesního řízení je prováděna s cílem získat kontrolu nad firemními činnostmi. Spolehlivost

Popis

Výhody a nevýhody externí konzultační firmy pro zavedení QMS

  • pozornost vedení - jedná se o investici a pokud ji někdo zaplatí, tak to asi opravdu chce - není to stylem "Franto, zkus to nějak nastavit",
  • málokde je volná kapacita - pořádně zavést kvalitu je o přístupu firmy, ten prosadí spíše někdo z vedení, a ti zas nemají čas...externisté proto pomohou lépe
  • znalosti a metodiky - zkušený konzultant to již párkrát dělal a tak ví jak, má šablony, obecné procesní modely, ví co s tím,
  • doma není nikdo prorokem - externistu bude vedení spíše poslouchat a zavádění QMS je o změně uvažování - managementu.

Pokud to s kvalitou myslíte vážně a jste dost velká firma, nevyhnete se jmenování dedikovaného člověka pro kvalitu. A věřte, bude mít co dělat. Nejen před přípravou na audit. Zlepšování, facilitace řešení problémů napříč firmou, koordinace změn nebo příprava reportů jak vám šlape firma jej vytíží na 100%. 

Přínosem zavedení kvality bude

  • lepší kvalita produktů a služeb,
  • permanentní zlepšování vašich procesů,
  • růst produktivity a efektivity práce,
  • řízení spokojenosti a loajality zákazníků,
  • zpřehlednění fungování firmy,
  • spokojenost zaměstnanců a méně konfliktů,
  • spolehlivost vnitřních procesů a zvýšení důvěryhodnosti firmy,
  • ochrana před sankcemi státní správy a plnění legislativních norem.




Máte zkušenosti v této oblasti?

Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.