Projektovou kancelář si snadno zřídíte vlastními silami. Důležité je získat podporu vedení a mít jasný cíl. Proč ji zřizujete a jakou úlohu by měla hrát. Pokud máte zkušené zaměstnance v projektovém řízení, situace je jednodušší.
Pokud nejste schopni zajistit plnou podporu vedení společnosti, vztahy mezi odděleními a projekty jsou komplikované a dopad projektů velký (na zákazníky apod.), lze doporučit využít konzultace externích subjektů.
Projektová kancelář je nejen o přehledech projektů, ale hlavně o procesech, alokaci zdrojů, řešení eskalací a obecně zvyšování úrovně projektového řízení ve firmě (tj. schopnosti projektů dosáhnout cílů aniž by mělo výrazné dopady na zbytek fungování firmy).
Hlavním úkolem je alokace volných kapacit na vlastní práci kanceláře. V malé firmě půjde spíše o přehledy, ve velké již o koordinaci komplikovaných problémů typu konfliktů o zdroje mezi liniovou a projektovou částí organizace.
Mezi činnosti projektové kanceláře patří:
Pro podporu aktivit je vhodné zavést systém pro řízení projektového portfolia (EPM - Enterprise Project Management).
Co je projektová kancelář (anglicky)
Nasadili jste řešení, které zlepšilo život vašim zákazníkům? Zde se můžete pochlubit, varovat ostatní a přitom třeba získat nového zákazníka.
Řešili jste podobný problém nebo máte zkušenosti v této oblasti? Kontaktujte nás a pomozte vylepšit obsah této stránky.
Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.