Zajistit přehled o projektech ve firmě je zodpovědností projektové kanceláře (PMO - Project Management Office).
Zastupuje sponzory jednotlivých projektů a pravidelně vyžaduje informace o stavu projektů od projektových manažerů, konsoliduje je. Účelem projektové kanceláře je zajistit naplnění celkového cíle firmy s pomocí projektů. Softwarové produkty a řešení zautomatizují pravidelný reporting a zjednoduší agendu, která zajišťuje controlling projektů.
Z procesu projektového řízení je role projektové kanceláře zajistit pravidelný sběr informací o stavu projektů od projektových manažerů. Zda práce na projektu běží dle harmonogramu, jaké problémy a konflikty se v průběhu projektu vyskytly, případně jestli hrozí posun milníků.
Se sběrem těchto informací dobře pomohou některé systémy na projektové řízení. Funkcionalita pokročilého reportingu napříč projektovým portfoliem není běžně dostupná funkcionalita.
Projektový dashboard, který je tvořen automaticky z dat jednoho projektu, pomůže při konsolidaci informací o stavu projektů, ale již neřekne nic např. o dopadu změn na další projekty, rizicích a aktuálních problémech, které mohou být zdrojem budoucího zpoždění projektu.
Ukázka, jak může vypadat přehled projektového portfolia (Office 365 Project Portfolio Dashboard)
Nasadili jste řešení, které zlepšilo život vašim zákazníkům? Zde se můžete pochlubit, varovat ostatní a přitom třeba získat nového zákazníka.
Řešili jste podobný problém nebo máte zkušenosti v této oblasti? Kontaktujte nás a pomozte vylepšit obsah této stránky.
Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.