Pro vyřešení můžete postupovat těmito směry:
Řešení bude kombinací výše uvedeného a tím i posílení role projektové kanceláře ve vaší firmě.
Pokud ve firmě řešíte velké množství projektů, nevyhnete se zřízení projektové kanceláře, která definuje procesní řízení včetně koordinace projektů napříč firmou. Nastaví kvalitativní parametry pro projekty. Zkonsoliduje znalosti a schopnosti projektových manažerů.
Proces je zaváděn tam, kde se činnosti opakují. Přestože projekt je ve své definici jednorázová činnost, aktivity svázané se založením, schválením, realizací a ukončením projektů se opakují s každým novým projektem.
Proto je více než vhodné zavést metodiku, která:
Proces definuje, jaké informace musí dodat projekt v které fázi. Co je pro optimalizaci důležité je využití hlavních zdrojů a výstupy, které přinese. Pak ohodnotíte, jak velkým přínosem bude realizace projektu k aktuálním zaměrům firmy.
Předpokladem je, že dokážete získat věrohodné informace o hodnotách, které jednotlivé projekty generují. Pak již necháte posoudit, jak moc projekty naplňují aktuální firemní cíle a strategii.
Pokročilé nástroje projektového řízení umožní modelovat, jaké projekty se podaří dokončit s daným množstvím zdrojů. K modelování potřebujete založit všechny užití lidí, financí a případně jiného vybavení, nastavit priority a závislosti mezi projekty a vlastní přínosy projektů.
Získáte pohledy na přetížené zdroje, rozložení projektů v čase a seznam projektů, které je vhodné do portfolia zahrnout pro získání maximální hodnoty.
Ukázka modelování porfolia
Nasadili jste řešení, které zlepšilo život vašim zákazníkům? Zde se můžete pochlubit, varovat ostatní a přitom třeba získat nového zákazníka.
Řešili jste podobný problém nebo máte zkušenosti v této oblasti? Kontaktujte nás a pomozte vylepšit obsah této stránky.
Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.