Řešení nespolehlivosti, pomalosti a neefektivity procesů je příliš obecný problém na to, abychom vám mohli poskytnout jednoznačné řešení. Obvykle bývá problém v:
Prvním krokem bude identifikace procesů, které nesplňují očekávání zákazníků, vedení nebo zaměstnanců. Můžete využít externích služeb. Jak se říká, doma není nikdo prorokem. To platí i ve firmách. Navíc, nejspíš nemáte volné a kvalifikované zdroje pro tuto práci.
Zkušenost\velikost | Malá firma | Velká firma |
---|---|---|
Bez řízení procesů | Zkuste jednoduchý nástroj na workflow nebo na řízení úkolů |
Využijte služeb pro zavedení procesního řízení, časem vyberete i vhodný softwarový nástroj |
Zavedeno procesní řízení | Optimalizace konkrétního procesu a analýza možností na zlepšení např. díky elektronickému workflow |
Zaveďte koncové (zákaznické) E2E procesy, proveďte jednorázovou optimalizaci, nastavte měření |
Pokud chcete zlepšování, potřebujete měřit. A to není jen zisk (i když je účelem podnikání). Jsou to veličiny, které mají přímo na zisk vazbu (např. kapacita výroby), ale také takové, kde vazba je zprostředkovaná (např. spokojenost zaměstnanců, loajalita zákazníků, ...).
Ať chceme, nebo ne, identifikace hlavních činností nás nemine. Vize a strategie jsou možná manažerské termíny, ale každá firma by měla vědět čeho chce dosáhnout, jak na trhu být vnímána a co je to klíčové, co ji živí. A odlišuje od konkurence.
Když je výše uvedené vyjasněno, nebývá až tak těžké identifikovat klíčové procesy, činnosti.
Když už je zřejmé, co je špatně, lze nalézt příčiny. Proč musí zákazník na odpověď na banální otázku čekat tak dlouho. Jaktože se dodávky zpožďují a proč zaměstnanci neustále musí urgovat kolegy, aby jim dodali co mají.
Příčiny mohou být jak organizační (například neexistuje jasná odpovědnost), tak z důvodu chybějící odbornosti, na straně vedení (nevhodné řízení výkonu a motivace), v příliš komplikovaných procesech nebo v nízké úrovni využití automatizace nebo v nedostatečném měření procesů (co neměřím, to neřídím).
Pokud problém je obecnějšího charakteru, řešením může být:
Využití softwarového nástroje je užitečné. Nepochybně. Jen musí být ve firmě vhodné podmínky. Těmi je odhodlání, potřeba měřit procesy. Pak vám takový systém pomůže. Zajistí vám online pohled na výkonnost, získáte podklady pro diskuzi s kolegy o stavu činností, můžete řešit.
Nasadili jste řešení, které zlepšilo život vašim zákazníkům? Zde se můžete pochlubit, varovat ostatní a přitom třeba získat nového zákazníka.
Řešili jste podobný problém nebo máte zkušenosti v této oblasti? Kontaktujte nás a pomozte vylepšit obsah této stránky.
Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.