Zlepšit či vyřešit

Archivace faktur

Faktury představují administrativní zátěž pro firmu. Vzhledem k daňovým dopadům, musíte zajistit archivování faktur dle zákona. I přes digitalizaci je vydáváno mnoho faktur v papírové podobě. Následná archivace je náročná - časově i personálně.

Řešení

Archivaci faktur, tj. již vzniklých papírových dokumentů, můžete řešit těmito způsoby:

  • označením, vložením do šanonů a uložením ve vlastním skladu (klasická archivace, nebudeme rozvádět),
  • předáním papírových dokumentů 3.firmě - outsourcing archivace,
  • digitalizací dokumentů - jednorázovou nebo průběžnou, ve vlastní režii nebo dodavatelsky.

Přitom je vhodné postupně papírové faktury maximálně eliminovat a tím i nutnost fyzické archivace. Faktury v elektronické podobě archivujete bez nároků na fyzické místo, rychle vyhledáte a automaticky skartujete.

Kroky k vyřešení (dle situace)

Produkty, služby a vlastní aktivity, které zlepší vaši firmu. Můžete zvolit různé cesty. Kliknutím na cestu vám zobrazíme relevantní produkty. Řešením je většinou kombinace vlastních aktivit s využitím služeb a produktů na trhu.
Způsob řešení 

  1. Faktury mají ve firmách často složitou cestu. Od přijetí po zaúčtování může uběhnout i několik týdnů. Pokud...

  2. Vzniklo vám velké množství papírových dokumentů z důvodu marketingové akce, dotazníkového šetření nebo jste se...

  3. Řešení na internetu pro evidenci, zaúčtování a elektronický oběh faktur s možností odesílání faktur odběrateli.

  4. Agenda fakturace jako služba. Pouze schvalujete nové faktury, autorizujete platby a máte přehled o všech fakturách bez...

  5. Elektronická výměna dat řeší kompletní předání dokumentu (dokladu) z jedné firmy do druhé. Doklady mohou být...

Dodavatelé se zkušeností

 Seznam ověřených dodavatelů, kteří řešili Archivace faktur.

Popis

Outsourcing archivace faktur, ale i jiných dokumentů je jednou z možností, jak snížit administrativní zátěž pro firmu. Pokud se chcete zbavit agendy se zaváděním faktur, objednávek apod do podnikových systémů, je zde další možnost - outsourcovat celý proces fakturace.

 

Outsourcing znamená obvykle digitalizaci

Převedení aktivit (procesu) na externího dodavatele vám dá nové možnosti. Díky tomu, že externí firma využívá digitalizační linku s vytěžováním dat, je schopna vám předat digitalizované faktury přímo do vašeho informačního systému.

Nebo budete mít k dispozici webové rozhraní, kde si faktury můžete prohlížet, nechat schvalovat a případně i archivovat s dodržením všech náležitostí daných zákonem.

 

Využívejte digitální cestu předávání účetních dokladů - EDI

Nejlepší papír je ten, který vůbec nevznikne. Předává se okamžitě, nezabírá místo, snadno se sdílí a ani jeho uchování nemá většinou vliv na jeho kvalitu.

Se zavedením elektronické výměny dat (EDI - Electronic Data Interchange) získáte:

  • redukce chybovosti při výměně a pořizování dat,
  • efektivnější a rychlé procesy,
  • snadné vyhledávání, sdílení a oběh dokladů po firmě,
  • elektronická archivace dokladů,
  • úspora nákladů (tisk, poštovné, administrativa).

Pro řešení byly využity tyto produkty

 Seznam produktů, které byly nasazeny pro výše uvedené referenční případy.




Máte zkušenosti v této oblasti?

Konktaktujte nás a můžete prezentovat svoje zkušenosti.